Monday, July 13, 2009

Manek Urai UmNo letak Jambatan sebagai calon

Umno menukar calonnya di saat akhir kepada JAMBATAN.

_______________
Mari perhati kata pemimpin Umno.

1.Muhyiddin
Saya mansuh PPSMI.
Bila?
Aghhh...saya mansuh 2012.
Tak mansuh lagi lah.
Alang2 tunggu 2012,baik tunggu Pru13,undi PR,dah tentu mansuh jugak PPSMI.

Saya buat jambatan.
Bila?
Aghh...bila saya menang.
Tak buat lagi lah maknanya.
Alang2 nak jambatan,baik minta royalty 1.7billion.
Bukan 1jambatan,300 jambatan pun boleh buat.

2.Najib
Saya bagi diskaun tol.
Apa?
Aghh..
Untuk orang guna lebih 80 kali sebulan.
Mak oi..jenis apa lalu tol 4 kali sehari.???
Kalau dah mewah gitu tak tak perlu subsidi pun.

Saya tawarkan rumah ini untuk dibeli.
Apa?
Aghh..
Rumah yang anda duduk bersaiz kurang 650sqf (jenis 1 bilik,2 bilik dan 3 bilik)dan bayar sewa bertahun2,kemudian suruh kita beli.
Apa???
Kalau nak offer bagi rumah baru ke..ada jugak paedahnya.
Ia hanya jalan keluar 'kerajaan' dari terus menanggung kos pengjagaan rumah murah yang dah lama dan sukar dikutip sewanya.!!


1 comment:

  1. kalau diberi pilihan antara jambatan dan royalti...
    baik pilih royalti....

    ReplyDelete