Monday, May 17, 2010

Magic!Magic!Magic!

Takde sapa yg (setakat jam ini) menerangkan kenapa jumlah undi kat tempat pembuangan undi hanya 59.85% tetapi bila sampai kat tempat pengiraan undi,jumlah undi menjadi 70%???

sapa nak jawab??

kan setiap jam SPR umumkan jumlah peratus keluar mengundi??

nampaknya dalam perjalanan tong undi telah beranakkan kira-kira 3000 kertas undi.

Sunday, May 16, 2010

kompen la Dap menang

apa yg payah nak kira.

32742 orang keluar mengundi.

sapa dah dapat cecah separuh dari itu
32742/2=16371.
kira menang lah.
pedulikan majoriti tu.

sekarang Dap dah dapat jauh daripada 16371 tuh.

SEKIAN.TAMAT.DAP MENANG.

DAP LIM KIT SIANG TIPU! TIPU! TIPU!

Mula mula LKS kata DAP ada 40% chances menang.
Kemudian bila start kempen LKS kata DAP trailing 49-51%.
Kemudian LKS ulas DAP perlukan 80% undi Cina baru boleh menang.

Dia TIPU!!!!!!!

Fakta march2008.
68% keluar mengundi.
68% pengundi Cina undi Dap.
10% pengundi Iban undi Dap.
15% pengundi melayu melanau undi DAP.

Estimate BUY-Election May2010.
SPR kata 80% akan keluar mengundi.

Seandainya hanya 10% pengundi Melanau dan Iban undi DAP,
DAP hanya perlukan 72% sahaja undi pengundi Cina untuk mengejutkan SUP tulang BN!!!!
Punters telah menukarkan betting semalam kepada DAP!!!!
Bukan 80% tuan puan.
Hanya 4% tambahan kepada 72%.
ingat Hulu Selangor 78% pengundi Cina undi PKR.
Semalam 1000 je hadir ke majlis PakJib berbanding 10,000 ke Pak Lim.
Seluruh jentera semananjung DAP berada di SIBU!!!!!

SPR kata result akan keluar 7 petang ini.
Saya jangka result akan keluar lewat 9 malam sebab puak tu sibuk kira semula kertas undi.

p/s Dap memang bijak.

Thursday, April 22, 2010

Calon pilihan Umno Hulu Selangor ingin jadi calon BEBAS

Kuek Ser Kuang Keng | Apr 21, 10 1:43PM
The PR practitioner in Kamalanathan surfaced when pressed on issues surrounding the by-election campaign.

Jadi calon bebas lah macha.

Wednesday, April 21, 2010

Hulu selangor, PENEROKA ADALAH BURUH PAKSA KERAJAAN UMNOBN

Saya bagikan hujah mudah dan ringkas.

1.keika kerajaan UmnoBn mahu mulakan venture tanaman kelapa sawit 40 tahun dahulu mereka gunakan rakyat miskin dari kampung untuk memulakan tananaman di dalam HUTAN.
Mereka ditinggalkan terkontang kanting di dalam hutan!!

oh tidak mereka sekarang kaya raya...oh ya..

30 mereka merana...takde sapa peduli...10 tahun kebelakangan ini memang mereka mewah ...tetapi hanya kerana harga minyak kelapa sawit melambung tinggi.

2.SOALAN!!!!! KENAPA TANAH KEBUN PENEROKA TIDAK PERNAH BERKEMBANG WALAU SEINCI PUN???????????

3.KENAPA APABILA TANAMAN KELAPA SAWIT MENJADI SANGAT MENGUNTUNGKAN SEMUA TANAH BARU DIBERIKAN KEPADA KONGLOMERAT KOOPARAT SAJA????????

4.KENAPA SYARIKAT KARPARAT ITU ADALAH YG TERKAYA DALAM MSIA SPT SIME DARBY,GENTING,TABUNG HAJI,IOI MEMPUNYAI KEUNTUNGAN MELIMPAH RUAH DAN MENJADI TERKAYA???? SEDANGKAN SYARIKAT FELDA HANYA CUKUP MAKAN???

5.KENAPA SELEPAS 40 TAHUN MERANA TIDAK DITAMBAH BARANG SEJENGKAL KEBUN KEPADA PENEROKA???????????????????????????????????????????/

Tuesday, April 20, 2010

Zaid Hulu Selangor namakan Kuda Lumba sebagai UMNO

Dakwaan itu didedahkan melalui blog yang mesra BN, Pisau.net yang berkata Zaid memiliki seekor kuda lumba yang dinamakan ‘Kelantan’.
Ditanya wartawan selepas ceramahnya di Ampang Pecah malam semalam, Zaid tidak menafikan beliau adalah tuan punya kuda itu yang dimilikinya ketika bersama Umno.

SEPATUTNYA ZAID NAMAKAN KUDA LUMBA TERSEBUT DENGAN GELARAN Nama GLAMERnya UMNO.

Monday, April 19, 2010

Hulu Selangor mengharapkan kejutan

Kalau kita tak boleh terima Zaid kerana buruknya dia ketika bersama UMNO dulu, haruskah kita menerima pemimpin UMNO KINI yg semua nya macam Zaid dahulu????


kejutan yg saya maksudkan ialah harapan pada calon bebas.

Calon bebas dari MIC telah berjaya dipujuk.

Saya mengharapkan calon bebas dari UMNO mendapat sekitar 5000-7000 undi.

Mari kita semua menolong berkempen untuk beliau.

Diharap pengundi atas pagar mengundi beliau,penyokong beliau dari Umno,dan pengundi yg extreme mahukan calon melayu.

Friday, April 16, 2010

P94 Hulu Selangor pertarungan 1Malaysia atau Pakatan Selangor

menarik menarik...kalau ingin analisa undian...ketua pemuda mic Hulu Selangor V Mugilan lebih berpeluang mendapat undi lebih kerana faktor anak tempatan yg aktif dan muda..tapi ini adalah kerusi Parlimen,seorang yg lebih heavyweight diperlukan,tambahan pula Pakatan sudah meletakkan heavyweight Zaid Ibrahim...namun yg ironicnya Mugilan TIDAK boleh diterima kerana dia dilihat diRESTUi UMNO,la ni direstui UMNO bermakna satu TABOO dan SUMPAHAN bagi parti komponen BN...pemilihan Kamalanathan adalah lebih baik kerana beliau seorang intelektual berwajah manis dan baik,pemimpin peringkat pusat dan tinggal di Rawang (kawasan di kaitkan ramai orang dia,Rawang bersempadan kpd Hulu Selangor..pekan Rawang juga dikongsi pekan oleh orang Hulu Selangor).

lebih menarik lagi..P94 1955 Umno,then mca,1986 MIC till now.pada pru12 umno dan mca menyapu bersih 3 dun dibawah P94 dengan total majority lebih 6000+..tetapi tewas 198 undi di kerusi parlimen..apakah puncanya???suatu yg pelik!!terdapat pula 1500 undi rosak!!dun kubu baharu (kawasan pekan)yg 70% adalah bukan melayu felda wak suharto hanya 200 undi memihak kpd PKR dan kawasan felda wak wak sedara mb lama memberi hampir 3000 lebihan undi kpd PKR...jadi benarkah faktor Palanivel wak felda menolak beliau??jadi berASASlah tuntutan UMNO,wak di situ mahukan calon UMNO dan sekal-kali tidak mahu PALANIVEL!!!

jadi taktik sekarang ialah...tumpu kpd kekuatan anda sendiri...Umno akan kejar pengundi Melayu,Pakatan akan kejar undi bukan Melayu...

natijah/hasil/hypothesisnya ialah apakah pengundi sudah jatuh cinta dgn 1malaysia pm Najib atau senang dengan pentadbiran KERAJAAN NEGERI SELANGOR PAKATAN RAKYAT...jika Hulu Selangor di dalam negeri Terengganu atau Pahang atau Negeri Sembilan saya yakin dengan rating PM terbaru 77% dikalangan orang India,74%Melayu dan 50% Cina sudah pasti P94 akan disapu bersih oleh BN..tetapi ini adalah kerusi dalam negeri Selangor,UMNO,MCA,MIC adalah PEMBANGKANG...parti pembangkang...adakah pengundi Hulu Selangor akan mengundi calon parti pembangkang kali ini??

Sunday, March 28, 2010

Bidaah terbesar abad ini

Hidup Melayu! Hidup Melayu! Hidup Melayu!

Resipi paling mujarab dan laku dalam arena politik Malaysia.

Dulu 'extreme' Pas dan 'extreme' Dap never work.

Tapi semenjak 2 menjak nih itulah yg terbukti berhasil dalam pru2008.

Sekarang formula itulah yg digunakan oleh penasihat perunding bangsa apa? apco.?

gunakan 2 formula extreme dalam satu masa serentak.

1Malaysia seolah2 Malaysia utk semua.

at the same time, NGOK Perkasam seolah2 untuk bangsa Melayu.

Ironically, this formula works.!!

Saturday, March 13, 2010

Apa jadi bila Nasha bawak PAS masuk BN??

aku dapat bayangkan bahawa Nasha akan jadi menteri penuh.
Aku juga bayangkan dia berpakaian segak kot penuh menjadi menteri sumber manusia.

konco dan group dia orang pun dapat sikit sorang (tahap kenyang jugak lah)

dan yang akan bermaharaja lela ialah kapla2 ngo pejuang melayu..

Pas memang akan bungkus lah..jadi tahap PPP dalam BN.
kumpulan yg sukakan dunia dan akhirat (dunia takleh tinggal,mesti sapu..akhirat mmm)pasti akan join sekaki dan sekepala.
kumpulan yg cinta akhirat semata-mata akan tersisih.jika bukak parti baru,akan bungkus dalam masa 2,3 tahun.
Umno akan jadi parti paling kuat dalam dunia mengalahkan parti Zanu-Pf.

so, apa remedy nya???
aku cadangkan DAP masuk BN jugak.
no,no,no..bukan DAP saje, PKR pun masuk BN...

kah kah kah..mari semua masuk BN...
jam tu..Umno takleh rampas Pinang..
cam dulu dulu..gerakan tuh pembangkang..bila menang di Penang tapi ada darurat lalu join BN..kemudian terus perintah Penang sampai march2008.

so bila pilihanraya camna??
teruskan cam biasa..tempat umno lawan pas teruskan jugak.
tempat dap lawan mca teruskan jugak..

sapa sapa menang pun...semua BN jugak.
Cantikkk!!!

Spekulasi ketua polis baru

Police chief Musa denies he's quitting

tu saya tak tau.


Bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Komersial Bukit Aman, Datuk Ramli Yusoff dibebaskan oleh Mahkamah Sesyen tanpa dipanggil membela diri.

tu pun saya tak tau.

yang pasti saya TAHU ialah Timbalan Ketua Polis Negara yg sekarang nih solat 5 waktu sentiasa berjemaah di Masjid!!

Sesuai ke orang macam nih nak jadi Ketua Polis Negara negara 1Malaysia.????

Selesai Zulkifli Noordin, timbul kepala baru

Nasha diminta perjelas kehadiran bersama TPM


nampaknya macam main permainan terup.

dah habis kad2 yg bagus, sekarang keluar kad yg paling power.(harap nih lah yg paling power)

harap juga sempat Pas adakan pemilihan lagi sebelum pru13.

dan perwakilannya celik akal sikit.

dan takde yg kacau daun buat fight tiga penjuru.



Sunday, March 7, 2010

Pecat Zulkifli Nordin macam berak taik sembelit

Hah lega kan...

hero suratkhabar melayu untuk beberapa hari...

kesian pejuang islam kus semangat.

kuat islam semangat.

sepatutnya semangat Islam berdasarkan ilmu dan hukum.

ini sekadar berjuang kerana ada semangat sukakan dan syok kepada islam.

natijahnya amat mudah 'tersilap'.

contoh kumpulan yg perjuang islam kerana semangat syok kepada islam ialah spt..

Quran tu suci..jadi orangkafir tak boleh sebut/hujah/baca ayat Quran.

nampak mata kasar memang betul...

tapi sebenarnya...kita patut berhujah,berdakwah,menerangkan,mempromosikan Al-Quran,ayatnya,hujahnya kepada orang kafir.

sebagai contoh...matahari itu bergerak...saya hanya perlukan bacakan satu ayat quran yg menyatakan sedemikian lalu orang kafir itu terus menerima.Ini hanya boleh berlaku apabila orang kafir sudah mengiktiraf alquran(walaupun masih belum beriman).Untuk menjadikan sampai ke tahap orang kafir sudah mengiktiraf hujah alquran maka perlulah banyak mempromosi alquran.untuk mempromosi alquran tentulah orang kafir itu perlu dapat/dibenar BACA ALQURAN!!!

Thursday, March 4, 2010

Solat hajat Ahmad Awang..serangan maut buat mohsin.

pergh... gua betoi betoi sokong dan teruja dengan tindakan ini.

lain dari kebiasaan.

Ahmad Awang lakukan atas kapasiti diri nya sendiri...seorang ULAMA.

gua sokong sepenuh jiwa.

amik kau mohsin...

Pilihanraya Perak minggu ini!!!

Saya menjangkakan pilihanraya peringkat negeri Perak akan diumumkan dalam minggu ini.

Inilah kali pertama saya 'meneka' dalam hal ini.

Sekiranya by this Ahad, tiada juga pengumuman, maka inilah kali terakhir saya akan meneka.

Sekian.

Wednesday, March 3, 2010

Lompatan ahli sukan PKR

wa tak kisah....

asalkan jangan wan azizah ke, anwar brahim ke, azmin ali ke..

yg muka tak famous lompat je lah kalau ada hati..

yg terkenal macam zul nordin pun boleh lompat,..tak kisah...

apa pointnya di sini...

1.yg keluar tu semua keluar kerana tak masyukkkkkkkkk.
2.yg keluar terkini (mohsin) kononya kerana agama...tetapi sapa reti agama baca 2 kali statement dia..kesian...semangat islam ada tapi tak cukup belajar kot..hmm ramai jugak melayu kelompok nih..(lari topik lak)
3.ketika rakyat undi 2008 dulu..rakyat tak kenal pun calon pangkahan mereka...asalkan bukan BN.

kesimpulan nya ..
1.Ianya adalah fight BN vs Bukan BN.
2.Bukan rakyat yg lari dari PR cuma 'penyangak' bodoh tu je yg mengkhianati pengundi.

akhirnya..

mengcukupi untuk lawan BN dengan adanya Dap,Pas,saki baki PKR atau apa2 parti sekalipun abc ke bcd ke xyz ka ..asalkan bukan BN.

Monday, January 25, 2010

Aduka Taruna oh Aduka Taruna

Blogger unik.
Saya kurang mengikuti blog semenjak dua menjak ni.
Terkejut saya dengan perkembangan Aduka Taruna.

Saya menghormatinya dan mengkagumi nya ..
akan tetapi tidak tahan dengan cara kutukannya..


I wonder camna Peace Hill nilaikan Aduka Taruna.
Seorang yg dilihat spt menyokong PR tetapi tersangat melampau mengutuk PR.

Kita tunggu dan lihat.

Bersabar lah Aduka.
Gunakan kepintaran anda menghadapi situasi ini.

Saturday, January 9, 2010

ISA sudah keluar

Perkataan ISA sudah keluar.

la la la ha ha ho ho ho..

da da da....

Friday, January 8, 2010

Gereja di bom api

Kesilapan taktikal politik bagi satu pihak.

Sepanjang isu ini satu pihak sudah 'naik seronok' meraih kejuaraan hero Melayu islam.

Hatta semalam 'menggalakan' rakyat berdemo..

Kejadian pagi tadi meletakkan semula Najib Umno dalam kedudukan defensif semula.

Atau mereka cuba menyemarakkan lagi isu ke higher level?????

Setelah polemik kepala lembu tidak sampai ke mana.

Tak mungkin.

Sekarang jawab.

Mata dan jari semua menuding ke UMNOOOOOOOOOO.