Friday, September 18, 2009

Saya Optimistic Pas Menang di Bagan Pinang

sumber Pemuda Cheh.

Menurut Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan, Zulkifli Omar, PAS memperolehi 4,097 undi dalam PRU ke-12. PAS mendapat sokongan 43% Melayu, 56% Cina dan 54% India.
___
berdasarkan maklumat di atas sudah cukup menyakinkan saya.
memperolehi 43% sudah mencukupi.
pengundi Cina dan India bakal (InshaAllah) menuruti kecenderungan rakan2 mereka seperti ditunjukkan dalam prk bt gantang,bt selambau dan permatang pasir.(juga penanti)
utk rekod:85% pengundi cina di kuala sepetang bt gantang mengundi nizar Pas.
sebelum (ketika)pru12, rakyat tidak berpakat untuk undi PR,(hanya di perak,penang,selangor shj pengundi cina nekad undi PR) tetapi selepas hasil pru12 dilihat,semakin ramai yakin utk mengikut gelombang dan arus mengundi PR.
itulah yg dibuktikan oleh prk di atas tersebut.

_____
Malah, pada PRU ke-12, BN memperolehi 3,080 undi daripada 4,800 undi pos, sementara PAS hanya mendapat 1,189 undi. Tetapi kira-kira 500 undi pos tidak dikirim balik. Chai Tong Chai menjangka bahawa undi yang tidak dikirim balik itu mungkin disebabkan ketidakpuasan pengundi. Seandainya PR mengekalkan 1200 undi yang diperolehi sebelum ini, dan cuba mendapatkan 500 undi yang tidak dikirim balik sebelum ini, maka PR berpeluang untuk merapatkan jurang bilangan undi.
(jangan2 undi 500 tu dihantar utk cover tempat kot hu hu-perunding)

3 comments:

  1. Ya Allah menangkan calon Pas kami.

    Saya yakin Pas menang dengan majoriti sekitar 300 undi.InshaAllah.

    ReplyDelete
  2. tu la masalahnya..selagi PR xble nak dapatkan undi melayu lebih 50%...susahlah nak menang..jangan harap pengundi bukan melayu semata2..kalu nak perubahan..org melayu mesti diubah kepala minda dulu..PAS kena usaha kuat bab ni!!

    ReplyDelete
  3. MELAYU N9 TAK SAMO DGN MELAYU PANTAI TIDUR ATAU MELAYU UTARA,,,,,,,,,,,,,,

    ReplyDelete