Tuesday, September 8, 2009

Sebarkan kempen Bagan Pinang

Bangan Pinang : Tawan hati tentera.

Oleh : AdukaTaruna

Skang ni kepala gua naik pecah fikir bab undi pos. Gua ingat la, maybe PAS boleh kumpul seluruh Jeneral (B) yang ada dalam PAS untuk keluarkan kenyataan rasmi. Yakni meminta tentera memiliki sifat berani.

"Tentera harus berani. Di mana maruah seorang tentera jika takut pada sekeping kertas Borang Lampiran 2 undi pos? Keberanian anda terhadap maruah dan hak tentera adalah sesuatu yang dibenci kerajaan sekarang. Namun, keberanian anda pasti akan dibalasi oleh kerajaan akan datang."

"Mereka yang berani dan tidak gentar terhadap Borang Lampiran 2, akan dibalasi pada kerajaan akan datang. Kami adalah kerajaan dalam menunggu. Kami berjanji tentera tidak akan meletakkan maruahnya di kaki orang politik."
Kenyataan2 ini perlu dirakam dalam format 3gp supaya tentera mudah memindah2kan rakaman itu melalui handphone.

Selain itu, poster2 bermotif tentera seperti persenjataan moden, model dan maklumat terbaru jenis pesawat perlu diwujudkan bersama quote kata2 di atas.

"Sunnah Allah menggilirkan setiap kerajaan. Kami adalah kerajaan masa terdekat. Kami berazam akan membebaskan Tentera Malaysia dari telapak kaki ahli politik. Tentera yang tidak tunduk kepada Borang Lampiran 2 Undi Pos akan dianggap wira dalam dasar kerajaan kami. Insyaallah."

1 comment:

  1. Salaaam.
    Bukankah undi pos itu adalah satu yang meragukan?
    Diberitakan, mereka yang biasa mengundi melalui saluran tersebut, terpaksa menempuh orang-orang atasan mereka...pelbagai tekanan serta ugutan dikenakan terhadap mereka yang ingin membuang undi.
    Tidak bolehkah kita perangi habis-habisan untuk mansuhkan "Undi Pos"?
    ..atau berbincang untuk mencari alternatif lain yang boleh menggantikan undian melalui pos?
    Walau apa jua sekali pun, "Undi Pos" ini terlalu KUNO! Patut di NYAH kan lama dahulu!

    ReplyDelete