Sunday, February 22, 2009

Apa agaknya respon Umno Ekk??ref Malaysiakini

Pakatan Rakyat melalui Speaker Perak akan mohon perkenan Sultan Perak mengadakan Sidang Khas Dewan Undangan Negeri (DUN), April ini bagi mengemukan usul undi tidak percaya terhadap bekas Menteri Besar, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin.

Bersidanglah Dun Perak nanti seperti dijadualkan pada April ni.
Jadi takde apa nak dikecohkan lagi lah.
Apa jawab Umno nanti ekk.
Dia kan ramai (Adun).
Undilah tak percaya ke , percaya ke.

Mic, Mca, Gerakan ada bagi statement tak pasai Perak ni ekk??
Tak perasan lak aku.

p/s Kerajaan Umno Zambry Perak rupanya takde Speaker ekk.
Rakyat perasan tak??
Lebih kurang radio takde speaker la kot.
Cakap suara tak keluar, orang tak leh nak dengar.

22 comments:

  1. itu la pasalnya, hajat hati nak merompak tapi BODOH...

    ReplyDelete
  2. zambry ni bodo gak... tapi apa nak buat... bila org bodo(najib) suruh org bwhnya (zambry)
    yg dah memang bodo maka jadi la kerajaan(?) bodo... bodo punya bodo... (berape byknya bodo org ni daa)

    ReplyDelete
  3. Zambry lepas ni ke mana? ikut mahafiraun balik ke india ke? kah kah kah

    ReplyDelete
  4. kita tengok siapa yang kena bodoh??? kau orang lupa ker dulu kau orang semua kena bodoh dengan anwar ibrahim pasal 16 september dan juga pasal lari kat kedutaan turki kononnya ada orang nak bunuh dia tapi sampai sekarang dia tak mampus lagi. pasal saiful, kau orang lupa ker alasan anwar ibrahim tak nak sumpah sebab ulamak bapak dia kat luar negara tak bagi. sekarang ni kita tengok, adakah lagi sekali kau orang semua kena bodoh dengan balaci-balaci anwar ibrahim pada april ni. kita tengok apakah kau orang semua akan kena april fool dengan anwar ibrahim. kita sama-sama tengok lah.... siapa yang bodoh atau siapa yang kena bodoh????? ha...haa... pada aku zamri tak bodoh yang bodoh adalah kau orang yang asyik membontot aje anwar ibrahim sampai tak perasan lubang jubuh kau telah ditebuk olehnya. tak apa jangan risau, kita tengok nanti siapa yang bodoh atau ada orang yang akan kena bodoh!!!!!

    ReplyDelete
  5. mamat ni apasal yang marah sangat. ooooooooo takleh kutuk kat pemimpin ameno...... tapi dah memang bodoh nak buat camna.......... hang jangan la jadi bodoh jugak. mahkamah mana yang dah kata anwar salah ..... ish...ish... bodoh betul la hang nie.tapi bodo2 pemimpin yang hang sanjung tu dah banyak duit dia sapu, tapi bodo2 hang habuk pun takdak....

    ReplyDelete
  6. ahak ahak ahak... ade juge komen bodo disini? belum khatam SPM kot?.... dah 50 tahun, biasa merompak hak orang mana dapat membezakan yang dirompak, merompak dan terompak? (ter.. kira tak sengaja lah kot?)

    ReplyDelete
  7. kita tengok dulu...... siapa yang kena bodoh????? mahkamah bapak kau ker????? mahkamah datuk kau yang bodoh????? siapa yang tak sekolah?????? siapa yang tak khatam spm???? bapak kau tak sekolah ker??? datuk kau ker???? atau nenek kau yang tak ambik spm??? tengok dulu..... siapa yang akan kena bodoh lagi pada bulan april....... kita tengok dulu..... rompak?????? kita tengok dulu april ni...... siapa mamat bodoh yang kena yang membodohkan dirinya sampai kena rompak????? tengok dulu..... jangan buat andaian..... anwar tak salah???? siapa salah???? bapak kau salah????? tengok dulu siapa yang akan kena bodoh april nii???? jangan marah..... tengok dulu....siapa yang bodoh???? siapa yang tak khatam spm???? tengok dulu.... jangan marah, orang bodoh memang suka marah dan emosi... tapi kita tengok dulu....

    ReplyDelete
  8. kau orang tahu tak kenapa nizar keluar dari rumah kediaman rasmi dia hari ni???? sebab ulamak bapak dia kat luar negara yang nasihat kan dia. ha...ha.....

    ReplyDelete
  9. Alhamdullillah sebab kami menyokong PAS, kami makin cerdik, hari2 pegi kuliah agama, belajar tentang Islam, makin cerdik dan makin nampak tipudaya UMNO dan sekutunya...Syukur kami kpd Allah sbb memberi hidayah kpd kami, sekiranya tidak, pasti kami masih lg hidup dalam belenggu pemikiran sempit dan kolot pemimpin UMNO dan sekutunya..Maha Suci Allah Taala yang mengajarkan kami bahawa tiada sekutu bagi-Nya..dan mengajarkan kami agenda yang universal melalui lidah NabiNya, Muhammad s.a.w.." ..yang paling mulia disisi kamu adalah yang paling bertakwa."Tiada kemulian bangsa Melayu tanpa Islam...Allahu Akhbar!

    ReplyDelete
  10. saya teringin nak tau,
    umno suka ke tak suka dun bersidang..
    apa respon agaknya..

    ReplyDelete
  11. tak payah lah nak jadi macam pas, gunakan agama untuk kepentingan diri. semua yang disabdakan oleh Nabi SAW adalah benar tiada yang tidak benar. kejayaan manusia bukan letak pada pas tetapi kejayaan manusia terletak pada sejauh mana manusia itu dapat taat perintah Allah SWT ikut sunnah Nabi SAW. boleh ikut atau sokonng pas tapi tak tentu lagi....boleh berjaya dunia akhirat sebab pas juga mahkluk. tak perlu sokong pas pun boleh sembahyang, dengan ceramah agama, belajar tentang islam, jadi cerdik. jangan taksub lah..ada akal kena fikir lah....bukan ikut aje macam lembu kena cucuk hidung...

    ReplyDelete
  12. ya ya ada akal...jgn macam lembu....macam SPRM
    pandai siasat lembu

    ReplyDelete
  13. ya lah umalia..SPRM kena belajar hukum feqah.
    sah atau tidak korban lembu tu..

    ReplyDelete
  14. Ya lah SPRM kena belajar ilmu feqah,
    kena periksa sah ke tidak korban tu..
    buat suruhanjaya macam gempak..
    kerja macam vetenarina jaga dan periksa lembu.

    ReplyDelete
  15. mana satu betoi,
    majoriti yg hadir kat dalam kuliah agama kat masjid surau tu sokong Pas? atau
    majoriti penyokong Pas pergi ke semua majoriti kuliah agama kat masjid surau tu.

    ReplyDelete
  16. jangan buat tuduhan pada SPRM. perunding, kau pasti ker yang khalid tu tak bersalah???? kau bukan tuhan yang maha mengetahui???? kau macam aku jugak makhluk yang tak tahu apa-apa. kadang-kadang bukti depan mata, siap dengan video tapi orang tu tak salah pun. kadang-kadang tak ada bukti langsung pun tapi dia sebenarnya yang bersalah. yang penting jangan buat tuduhan atau fitnah.

    ReplyDelete
  17. yang pasti pas tidak benar, yang benar adalah apa yang dibawa oleh Nabi SAW.

    ReplyDelete
  18. adakah kita confius dengan salahgunakuasa atau kebajikan sosial.
    kalau private company dapat credit dari segi tax kalau buat kebajikan sosial nih.
    tak ingat pulak termnya-?.

    Atau kita d public di confiuskan oleh mereka yg berkepentingan ,mengaburi kita dengan term seleweng, salahguna kuasa, rasuah .

    Macammana kita nak tafsirkan istilah kebajikan sosial tanpa dikaitkan dengan conflict of interest, salahguna kuasa, seleweng atau apa saje term seangkatan dengannya.

    Adakah berat dan salah apabila harta peribadi kita di gunakan utk tujuan rasmi dan adakah wujud conflict of interest di situ.

    Hingga tahap mana ,utk membezakan conflict of interest, rasuah n keparat

    ReplyDelete
  19. aaa mana ada tuduh,
    suh belajar feqah je, hu hu

    ReplyDelete
  20. jangan layan Anonymous ni...dia ni ANJING umno.tak guna kita layan dia.sian dia,puak umno cibai tak ada web yang dia nak baca.puak2 tu bangang,mana reti guna internet.Yang si anjing sekor ni tak ada tempat menyalak,so dia pun menyalak kat tempat kita macam ANJING! Anonymous ANJING!!!

    ReplyDelete