Thursday, April 23, 2009

MT UMNO akan bincang terima Fairus??

Spekulasi semata mata.
Ada rasa nak betul.
Sendiri fikir la.

Rundingan peringkat tinggi mungkin sedang berlaku.
Contoh.
Apa offer kau?
gini gini...
Bagilah..
Bagi tapi kau masuk kami dulu.
Ok.Tapi kau clear aku dulu.
Ok.Aku dah clearkan kau.

lebih jelas disini_________________________adukataruna.

Fairuz lompat UMNO : PKR buat bangsat lagi?
1. Tiada kenyataan Fairuz pun yang mengatakan dia letak lawatan.
Kes serupa macam Perak.
Kenyataan dikeluarkan oleh PKR negeri.

2. SPR dalam proses mengesahkan kerusi kosong, bukan mengesahkan tarikh PRK. Kes sama macam Perak.

3. Fairuz ghaib. Kenyataan terakhirnya ialah dia disabotaj.

4. Anwar puji2 Fairuz. Apa kejadah?
Takut Fairuz lebih nekad melompat?

5. ura2 mengatakan SPRM mengesahkan Fairuz bersih.

6. Lim Guan Eng 'lawan' SPRM dengan hasil siasatan kerajaan negeri terhadap kuari.

________________________
Maksud kata pujian Anwar kepada Fairus itu, "Fairus awak janganlah masuk Umno walau ditawar lumayan."

Perhatikan juga,
MT Umno Jumaat ni.
SPR tangguh dari Jumaat kepada Isnin untuk tentukan kekosongan kerusi.
LGE akan umum cross investigation kuari Sabtu ini.
Semua kronologi peristiwa begitu tersusun, terutama helah2 SPR membeli masa!!

3 comments:

  1. patutlah ada bunyi2 seruling sumbang sebelah PENANTI ni, PRK membazir laa ,SPR pun ada dok jalan jarumtuu. ada cadangan xleh buat PRK la bila suka2 nak kosongkan kan kerusi,,ada ,,ada lagi bunyi2yg sipenyamun jadah ni sebut, aku dah terlupa nak ingat.ada bangkai balik semak,ada NAJIS balik tempurung, rakyat yg hidung tajam dapat menghidunya.AWAS KAMU AMENO.

    ReplyDelete
  2. Mungkin saudara lihat dari sudut mata kasar….sebenarnya apa yang terjadi diPermatang Pauh mungkin berlainan sedikit di tempat-tempat yang lain, bukannya kami mahu perpecahan. Ini berkaitan soal survival politik orang Islam khususnya orang yang berbangsa Melayu di Pulau Pinang.Semua sudah maklum, sekiranya kerusi calon itu dimenangi, secara automatik dia akan memperolehi jawatan exco dalam pentadbiran kerajaan negeri dan juga kerusi tertinggi dalam hirarki negeri iaitu Timbalan ketua menteri 1 P.Pinang.

    Disini kami mahu pemimpin yang benar-benar tahu permasalahn yang kami hadapi, yang selalu turun padang menemui rakyat, yang mempunyai daya kepimpinan untuk memobilisasikan gerakan rakyat untuk kehidupan yang lebih adil tanpa meminggirkan mana-mana kaum bukannya pemimpin yang hanya pandai beretorik dan terdiri hanya dari golongan elitis.
    Sekalipun dia seorang lebai kampung atau seorang hamba, tapi lebih tahu membuat kerja, mempunyai keazaman yang kuat dan sama-sama memikul permasalahan rakyat, itulah yang lebih diutamakan.

    Entah sudah berapa banyak pemimpin ditukar dari zaman BN memerintah hinggakan ke PR, nasib kami disini masih disitu juga. Oleh itu kami berharap kepimpinan yang dilantik nanti mestilah orang yang selayaknya.

    kami tidak mahu untuk dipaksa menerima kepimpinan yang tidak memiliki ciri-ciri seperti dinyatakan walaupun yang melantikanya itu orang tertinggi dalam kepimpinan organisasi parti (sama ada PKR, PAS atau DAP). Serahlah kepada rakyat disini untuk memilih dan mengangkat pepimpin yang dapat memenuhi aspirasi mereka. Kerahkan aktivis-aktivis parti dan tanya sendiri kepada rakyat siapa pemimpin yang selayaknya dilantik untuk mengisi kekosongan itu dan kami akan memberi jawapannya.

    Apapun kami patuh sekiranya kepimpinan atas ada calon lebih baik dan difikirkan sesuai tapi apa yang penting Rakyat perlu diutamakan. Kami tidak menolak sekiranya ada pemimpin yang lebih baik dilantik untuk mengisi kekosongan itu. Sekian.

    ReplyDelete