Thursday, February 19, 2009

Zambry kau bodoh ke apa?~ref Malaysiakini

Zambry Perak berkata Sivakumar juga telah melakukan satu penipuan yang besar apabila mendakwa di dalam kenyataan akhbarnya hari ini bahawa Zambry dan enam Exco berkenaan telah GAGAL dan tidak memberikan sebarang penjelasan dalam Mesyuarat Jawatankuasa Hak dan Kebebasan yang diadakan petang tadi.

Bila kau amik periksa UPSR,
1. biar kertas jawapan kosong, gagal lah namanya.
2. jawap penuh tapi semua salah, gagal lah namanya.
3. jawap tapi markah bawah dari markah lulus, gagal la namanya tu..

See u in court lah..

24 comments:

  1. Sebab bodoh lah maka dia sangup terima jadi MB haram. Nama je ada Phd, tapi otak tak jalan sebab takde harga diri, tamak dan gila kuasa, nah sekarang amacam? dah kantoi!!!!!

    ReplyDelete
  2. Saya x sokong sapa2, tapi bagi saya, saya akan sentiasa sokong Yang Maha Mulia Sultan Perak...Baginda bagi saya tidak bodoh dan terburu2 membuat keputusan. Apa pun tangapan kita terhadap keputusan Baginda, Saya percaya itulah yang Baginda mahukan..jadi kita sebagai orang melayu taat setia la kepada Baginda..

    ReplyDelete
  3. Anon 8:52 AM,

    Kau pergila taat Sultan sampai kau mati ....

    Bawak masuk kubur kau sekali....

    ReplyDelete
  4. taat sultan ok..
    sultan punya keputusan ok pada pandangan tuanku pada ketika itu dengan nasihat Najib..
    keputusan Tuanku yang akan lebih ok,consider semula berdasarkan isu,respon rakyat dan senario terkini.
    Sultan masih boleh mendapat nasihat lanjut selain dari Najib..
    keputusan bukan ternoktah di situ..
    kebijaksanaan adalah ongoing process..
    keputusan juga adalah ongoing information processing...

    ReplyDelete
  5. MANGKUK AYUN. SEMUA KORANG BODOH BANGANG!!!!!!

    ReplyDelete
  6. Yang Maha Mulia?? Hebat sangat ke sultan? Dia pun manusia juga, mesti ada buat silap. Blajo tinggi, sijil menjela bukanlah jaminan utk tidak buat salah. Jgn jadi pak turut dan jahil. Bagi aku, yg benar tetap benar. Salah tetap salah. Nasib baik dia idup di zaman moden ni..kalau zaman dulu, lama dah kena bunuh..

    ReplyDelete
  7. Anon 8.52AM,
    Kalau Sultan atau kerabat Diraja amik bini kau pun, ikut sajalahkan.Hanya yang Mahaesa sahaja yang aku Percaya, Sultan? they are not devine some even crooks.

    ReplyDelete
  8. syok gak baca semua ni... terhibur gak ati aku ari ni...thanks guys!
    stOne.

    ReplyDelete
  9. fokus kepada tunjang paksi kebatilan politik Umno Bn.
    tumbang yang ni..InshaAllah yang lain boleh dielokkan.

    ReplyDelete
  10. aku sokong ko. kalau sultan idup zaman hang jebat dulu dah lama mapos dibunuh

    ReplyDelete
  11. pelajaran dari jebat..
    jangan sekali percaya kat dot dot dot serahkan taming sari..
    jebat yang ditikamnya..
    ci.... punya tuah.

    ReplyDelete
  12. Siapa pun kalau buat kesilapan tetap bersalah termasuk Agong, Sultan, Gabenor, PM, Menteri, MP, ADUN & rakyat. Ikut perlembagaan, semua rakyat Malaysia adalah sama ini termasuk mereka-mereka yang disebut di atas. Senang dan aman kalau mereka-mereka ini ikut peraturan dan undang-undang. Rukun Negara kena ikut tapi bukan secara buta tuli.

    Kepercayaan Kepada Tuhan
    Kesetiaan Kepada Raja & Negara
    Keluhuran Perlembagaan
    Kedaulatan Undang2
    Kesopanan & Kesusilaan

    Semua ini kena ikut, bukan akan hanya rangkap kedua. Mana perginya rangkap pertama sebagai panduan utama. Keadilan and kebenaran ditolak dengan mudah hanya kerana ada orang-orang Melayu rasa takut Sultan/Raja/Agong hilang kuasa. Bukan ke mereka sudah pun hilang kuasa gara-gara kerakusan kuasa UMNO dulu, kini & selamanya. Skrg nampak mcm mengampu Raja bila kuasa UMNO tak ke mana, bila dah berkuasa semula nanti, tengok la dia orang nak bodek atau buat bodoh saje dengan Raja. Sandiwara macam tak laku di zaman ini.

    ReplyDelete
  13. pelajaran dari jebat,
    kita beri kuasa kepada Umno Bn melalui pilihanraya demokrasi,
    tetapi dirobeknya demokrasi di perak,
    di rembat nya harta rakyat melalui kroni dan rasuah..
    di perkosa hak keadilan rakyat melaului Isa..dll
    ditutup mata dan fikiran rakyat melalui akta kawalan media..
    ditutup minda pelajar universiti dengan auku..

    ReplyDelete
  14. Taat lah kepada Agama kamu - ISLAM

    ReplyDelete
  15. 3 perkara yang akan dibawa kehadapan Allah apabila seorang manusia itu mati - anak yang soleh, amal jariah nya & ilmu yg dimanafaatkan.
    Siapakah manusia ?...rakyat?..sultan/raja ..? ahli UMNO..?..ahli PAS..?...MB, PM?

    ReplyDelete
  16. korang sume bodoh nk mampos... diperalatkn oleh org2 cine dan india....

    melayu sama melayu gaduh smpai berdarah, membunuh..... cine dan india duduk tepi tepuk tangan, ketawa terbahak2 tengok kan kebodohan org2 melayu....

    sampaikn tanah org2 melayu pon tergadai....

    ish ish ish.... apa dah jd ngan org2 mly skrng hah?????? dah lah dlm isu agama pikir dh cetek... nih kan pulak bertelagah sesama bangsa?????


    bangun lah org mly... bangun lah org mly... bangun lah org mly....

    ReplyDelete
  17. didiklah anak dengan jalan yg benar dalam environment yg mensyiarkan segala perintah Allah dan Rasul.
    lakukan amal jariah,termasuk ibadah khusus,baik lagi soleh,berjuang menegakkan kebenaran dan menghancurkan kebatilan supaya keadilan itu berterusan(berjariah)hatta pahala berjalan takkala kita sudah dialam barzah..
    carilah ilmu yg bermanfaat sehingga kita kenal dan dapat mengatakan yg batil itu batil, yang hak itu hak..

    ReplyDelete
  18. ya kami bangun setelah membiarkan umno bermaharajalela 51 tahun

    ReplyDelete
  19. salam sahabat, patutkah zambri dakatakan bodah? dia ada Phd(perasaan hasad dengki) lg. Apa pun dia memang telah dibodohkan oleh Phd nya.

    ReplyDelete
  20. sori la ekk..
    tanya je..bodoh ke apa..
    orang putih kata..stupid or what..
    Phd..ingatkan pengkhianat hancurkan demokrasi..

    ReplyDelete
  21. Hang Jebat menurut hukum umumnya kalau tak sempat taubat atau tak di ampunkan oleh pihak yang terkena ialah ahli neraka kerana beliau juga membunuh rakyat ketika mengamuk. Tak percaya pergi tanya Uztaz korang. Jangan tanya Uztaz PAs sahaja sebab uztaz PAs akan tentu menangkan korang. Daging Khinzir pun halal kot jika itu boleh menangkan pilihanraya untuk PAS/PKR.

    Jangan kata syurga neraka bukan kita menentukannya sebab Allah dah bagi tanda dan hukum yang jelas pasal membunuh ni

    Jangan amik cerite Hang Tuah-Jebat sekerat-sekerat sebab nak menangkan diri sendiri.

    P/s Satu lagi kalau nak beri komen tu beradab la sikit. Kesian kat mak bapak korang dah ajar korang supaya bersopan santun tapi degil. Nak jugak jadi kurang ajar.Siapa laa yang mengajar korang supaya kurang ajar agaknya.... Satu lagi Khinzir itu perkataan yang sopan untuk B*bi bila berkata-kata. Saya nak bagi tau korang.

    ReplyDelete
  22. terimakaih lah anon 10:52, borong punya nasihat,habis kita semua kena..

    ReplyDelete
  23. zambry memang bodo.. dh sah2 dia main rampas jawatan MB.. Gila kuasa pnya psl smpi diperbodokan najib pn xnmpk.. dh kalah kt mahkamah still nak tegakkan benang yg basah.. taik tol..

    ReplyDelete