Friday, January 16, 2009

Ceritaku

Sewaktu di alam persekolahan saya suka 'study' sebulan sebelum peperiksaan.
3 hari menjelang hari peperiksaan kebiasaannya saya sudah merehatkan diri.
Ataupun sebaik saja saya mendapat mencapai tahap keyakinan saya.
Maknanya apa yang dipelajari selama ini tentu dah ada dalam kepala 'somewhere'.
Takpun kalau nak menakal,masa tu lah boleh pergi kacau orang lain 'study'.

Begitu juga 3 hari sebelum peperiksaan besar PrkP36 ini,saya berniat untuk berehat dan tidak menulis semenjak hari Khamis.
Sebab utamanya ialah saya sudah mencapai keyakinan yang saya cari.
Saya menyakini pengundi telah membuat keputusan dihati dan fikiran mereka.
Namun,hari ini datang pulak rasa nak menakal, rasa seronok pulak nak menulis.

Saya pun pergi beli Berita Harian,tengok Utusan dan tengok Star.
Eh,eh..tergelak kecil saya.
Umno pun sama,macam saya jugak.
Dia orang dah 'wrap up' kempen.
bn peluang cerah katanya..
bn boleh menewaskan pas katanya..

Saya juga surf sana sini.
Cerita Karpal sahaja yang saya rasa perlu tulis sedikit.

Kemudian saya beli Harakah,
Wah!
Superb!

...bersambung

No comments:

Post a Comment