Saturday, January 17, 2009

Prediction Perunding vs Lim Kit Siang~ref Malaysiakini

Petikan ini adalah dari blog Lim Kit Siang.

http://blog.limkitsiang.com/2009/01/17/pas-to-win-by-7000-majority/.

Menggunakan hujah yang sama,saya mengulangi tahap keyakinan saya pada seperti yang saya posting sebelum ini di sini.

Friday, January 9, 2009

Calon Pas Mendapat undi 38000
Hj Mohd Abdul Wahid Endut 38000
Wan Farid Wan Salleh 30000
Adam 300
Pada 12 December 2008 saya telah menulis bahawa keyakinan saya ialah Pas akan menang dengan majoriti 4000 undi.
Hari ini saya menaikkan tahap keyakinan saya kepada kemenangan calon Pas dengan mendapat 38000 undi.
Mari saya terangkan secara statistik.
Kita sudah maklum terdapat 80,000 pengundi.
Saya menjangkakan peratus keluar mengundi meningkat kepada 85%.
Undi Melayu Pas 58% bersamaan 35,500 undi.
Undi India Pas 55% bersamaan 220 undi.
Undi Cina Pas 45% bersamaan 2800 undi.
Margin of error 500 undi.
Jumlah 38000 undi.
Undi calon bebas saya letakkan 300 sahaja dan saya menjangkakan beliau akan menarik diri 3 hari sebelum hari pengundian.
Baki undi 30,000 lagi diperolehi oleh calon Umno.
Untuk menyaingi Pas,pihak lawannya perlu mencari 8000 undi .
Sekiranya mereka menggunakan khidmat tekong zombie,
8000 zombie diperlukan dan ini akan menyebabkan peratus keluar mengundi meningkat kepada 95%.
Mustahil!
85% keluar mengundi sudah cukup tinggi dengan peningkatan hanya 3% dari Pru12.
Mereka perlu membuat pujukan supaya ramai orang keluar mengundi.
Pengundi Pas lebih tegar,sebarang gertakan tidak menggerunkan pengundi Pas keluar mengundi.
Sebaliknya pengundi Umno menjadi keberatan keluar mengundi.
Dan zombie menjadi susah untuk menyelinap.
Namun,menghidupkan 8000 zombie bukanlah kerja senang.
Mungkin setakat nak cover malu supaya tak nampak kalah terlalu teruk.
Peningkatan undi Pas kepada 58% itu hanyalah peningkatan 2.75%.
Jika dapat diusahakan ke tahap 5%,mendapat 40,000 undi adalah satu bonus.
Tidak hairan kenapa mereka,Umno sudah mula memberikan penyataan penyedap hati.
Saya amat optimistik itulah laporan Malaysiakini pada 9.45 malam 17 January 2009 nanti.
InshaAllah.
Posted by perunding at 11:21:00 PM .

p/s Posting ini mendapat sambutan hangat di TKO sehari sebelum TKO diserang.

4 comments:

  1. hi.
    The 7000 majority post is not LKS ' prediction but Ong Kian Ming's. It is merely posted in LKS' blog.
    Harap Maklum

    ReplyDelete
  2. Salam Tuan Perunding,
    Saya rasa ramalan Ong Kian Ming tidak tepat.
    Saya juga optimistik meramalkan UMNO/BN menang dengan 2600 majority insyallah.
    Mungkin pengundi-pengundi KT dapat membezakan
    diantara batu dan berlian. Pilihlah parti yang boleh membantu dan menolong rakyat diKT iaitu UMNO/BN.

    ReplyDelete