Thursday, January 1, 2009

Berbondong masuk PasPkrDap

Clarendon Walk Theory
Apabila kita pergi ke 2 gerai berdekatan,kita cenderung untuk masuk ke gerai yang lebih ramai orang(pelanggan).
Fikiran kita kata yang ini lebih baik sebab tu dah ramai pelanggan pilih.
Bila kita pergi kaunter pertanyaan,kita cenderung tanya orang yang sedang menjawab soalan berbanding dengan seorang lagi termenung termangu.

Gitu lah dalam politik.
Sebaik lepas PRU12,
Riuh rendah orang parti masuk Dap.
Tapi sekarang,Dap buat diam-diam ubi berisi.

Berduyun jugak masuk PKR,
boleh panggil mass selling pulak.
seberang sini,seberang sana,pakat ramai-ramai.

Pas pulak buat intensif marketing.
100,000 dalam 5 bulan untuk seluruh negara dan semua bangsa.

Barisan satu lagi,
Takde orang sambut direct membership.
Sini keluar parti,sana keluar,
sini nak keluar,sana kena keluar(pecat)
seberang sana,parti yang keluar!!
jawapan nya,kami dah ada juta-juta. (ya lah tu dulu,kami sekarang!)
seberang sana jawap.,takde apa tu leceh punya hal.
cepat2 lah keluar produk baru yg ada umphh bila rival parti dah nak masuk.

parti lawan kaw kaw buat marketing,kau orang buat tak reti.

3 comments:

  1. Dear Perinding.,
    Nice blog. Good to have another virtal friend.
    BN punya marketing plan tak interesting langsung.... siapa nak terpikat. Orang takut nak masuk sebab takut terjerat.Most of them kaki putar alam yang pentinkan diri and money!!!

    ReplyDelete
  2. terima kasih dtg menjenguk,

    ya lah marketing dia orang bukan setakat take away,tapi took everything away.

    ibarat kan kalau kita jual baju kurung siap dengan tudung sekali.
    pembeli Cina dan India pun berbondong minat membeli baju kurung(tapi tak yah beli tudung lah)
    tapi depa sibuk promote skirt merah lagi.

    ReplyDelete