Tuesday, February 3, 2009

Jawatankuasa Banyak KKK tapi Kurang...~ref Malaysiakini

Program Klinik Hafazan & Pemantapan Ibadah Masjid Ar-Ridhuan Ulu Kelang .
Progran ini telah dikelolakan dengan jayanya oleh Biro Pemuda Masjid Ar-Riduan.
Pengarah program ini ialah Ustaz Bisri Ibrahim.
Saya telah menghantar 2 anak dan 1 anak saudara mengikuti program ini pada 1 December 2008 hingga 23 December2008 yang lepas ketika cuti sekolah hujung tahun.
Kos yang dikenakan ialah RM200 setiap pesera termasuk makan minum disediakan.
Untuk menghantar lebih dari 2 peserta kita akan mendapat 20% diskaun.
Jadi saya hanya membayar RM480 untuk 3 orang.

Saya sendiri telah menghadiri pada hari pendaftaran, sememangnya menakjubkan dengan begitu ramai ibubapa yang datang.
Alhamdulillah.MasyaAllah.
Lebih kurang 200 lebih peserta telah menyertai menunjukkan betapa ibubapa sekarang yang datang dengan kereta besar besar begitu mementingkan pelajaran,pengajaran dan pendidikan berbentuk pengisian akhirat.
Anak anak yang dibekalkan dengan ilmu Al-Quran, ibadah Solat, Solat sunat termasuk qiamulai, akhlak mulia bercontohkan Rasulullah akan menjadi manusia yang berguna kelak.
Inilah satu satu jalan penyelesaian kepada kekusutan karenah remaja dan masyarakat kita sekarang.
Kembalikan anak anak kita ke masjid untuk ditarbiyahkan setiap waktu dan peluang terluang.
Program ini berakhir pada 23 Dec2008 dan majlis penutup dan penyampaian sijil telah dilakukan oleh YB Saari Sungip merangkap Adun Ulu Kelang.
Pada majlis itu saya lihat ketua J banyak KKKK juga telah datang dengan bersongkok hitam tinggi duduk ditepi pintu masjid, mungkin nak sejuk berangin, kebetulan hari tu no electricity.
Saya kurang pasti apa makna banyak KKK tersebut kerana saya lihat ia lebih bermakna kurang asam, kurang ajar dan kurang adab.
Beliau langsung tidak bangun,tidak menemui, tidak berkomunikasi, malah duduk di tempat berjauhan dari YB di dalam masjid tersebut(YB sebelah kiri masjid,dia sebelah kanan masjid) sehingga ke tamat majlis.
Ya lah.Lantak kau lah.Peduli apa aku.

No comments:

Post a Comment