Friday, February 6, 2009

Tahniah kepada Pembunuh Demokrasi~ref Malaysiakini

Nak cepat, pecat.
Semudah itu.123 cepat.abc pecat.
Nak buat sup lambat, kena tunggu sidang bulan empat.
Jam 1,jam 2, eh petang ni dah ada MB.
Tertegakklah kerajaan negeri PARTI Pelompat Parti.
Bubar Dun, tak jadi.
Buang a bubuh U jadi BUBUR DUN.
Tahniah tukang masak Umno memang ligat.

Tapi INGAT.!!
Anda pembunuh demokrasi.
Anda dah hijack demokrasi.
Anda dah cekik demokrasi.
Anda adalah pengkhianat rakyat.
Aku sumpah hang sampai mati.

Tengok cerita dinasour dalam movie Jurassic...
Ha..ha...saintis genetik kata Nature will find its ways.
Saintis politik kata ....saya tak nak fikir yang negatif.
Hangpa fikir sendiri.

Kurang kurang hang kena hitung hari..
Silap silap Pru13, lagi 999 hari .
Jam ni kita tanam azam dalam hati.
fa iza azamta, fatawakkal alaillah, Ya Ilahi.
Aku sembelih undi sampai mati.

Tu lah harapkan..
Harapkan demokrasi, kena buli..
Terasa nak bagi contoh negatif tapi kawan pesan lawan dan berjuang lagi.
Harapkan adun, lompat parti..
Harapkan pagar, pagar makan yang kena gari.
Harapkan SPR, mau makan penampar.
Harapkan daulat....(sensored).
Harap Umno....(sensored).
Harapkan mahkamah...baik pergi Somalia ke..tribe Afrika yang duduk dalam khemah..
Harap je pada Allah.InshaAllah.

10 comments:

  1. Katakanlah (wahai Muhammad) wahai Tuhan yang mempunyai kuasa pemerintahan! Engkaulah yang memberikan kuasa kepada sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang mencabut kuasa pemerintahan dari sesiapa yang Engkau kehendaki. Engkaulah yang memuliakan sesiapa yang Engkau kehendaki, dang Engkaulah yang menghinakan sesiapa yang Engkau kehendaki.Dalam kekuasaan Engkaulah sahaja adanya kebaikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu. (Ali-Imran, 26)

    ReplyDelete
  2. Ya Allah lindungi aku dari syaitan yang direjam,
    Ya Allah lindungi aku dan jauhi aku dari politik jahat lagi keji.
    Amin

    ReplyDelete
  3. WHAT LAW TO DRAW WITH CLAWS RAW

    When it's law versus law
    There'll be great wounds raw
    With both sides using their claws
    To create pictures artists fear to draw

    (C) Samuel Goh Kim Eng - 060209
    http://MotivationInMotion.blogspot.com
    Fri. 6th Feb. 2009.

    ReplyDelete
  4. YA ALLAH LAKHNAT LAH SULTAN AZLAN SHAN DAN KELUARGA SERTA PARA PEMIMPIN UMNO..........AMIN

    ReplyDelete
  5. Ya Allah, laknatilah anwar ibrahim dan pengikut-pengikutnya. amin

    ReplyDelete
  6. amin. tak payah nak salah kan paduka seri sultan, salah kan anwar ibrahim yang mulakan permainan katak lompat nie. sekarang padan muka dia, rupa-rupanya katak-katak dia yang melompat.

    ReplyDelete
  7. We have to understand. Perak DUN has not been dissolved. As this moment, BN and it's frindly parties has more seats in DUN than PR. Simple as that and hence Perak Sultan allowed BN to govern. Alternatively call for vote of no confidence against Nizar and elect new govt in next DUN sitting. IF PR losses, exit lah. If PR wins, Nizar and PR can continue to govern.

    If anyone robbed and destroyed democracy in Perak, it's those jokers who crossed over, not Sultan of Perak. PR must also blame itself for choosing people with below zero intergrity and loyalty and full of lust and greed. Also, PR should have dissolved the DUN last week and not use 'undated' resignation letter. The 'undated' resignation letter is absurb. Come on lah, PR should start to behave like a man in political defeat. No point crying.

    Also we blame Najib. For what? Najib or his agents can tempt PR DUN with money or threats (this cannot be verified) but if PR fellas are loyal, with intergrity and disciplined, how on earth can Najib and his agents can entice the cross over? It all boils down to the few jokers.

    Better for PR to move on and regain the state in next election.

    ReplyDelete
  8. Would like to add if I were Sultan of Perak, I would have 'buang negeri' the 4 jokers for bringing the Perak government into disrepute.

    ReplyDelete
  9. ok kita kecualikan sultan dari pertenlingkahan ini.

    BN and PR kena be gentlemen,let us face the voters.
    let the democracy works.

    ReplyDelete
  10. satu pesanan,
    diferrentiate(bezakan) antara
    raja,parti,pemimpin parti, ahli parti dan akhir sekali ialah rakyat.

    yang paling PENTING antara semua ini ialah rakyat diluar sana.
    siapa nak mewakili mereka?

    ReplyDelete